Despre voluntariat şi puterea de a visa – Daniel Moldoveanu

Voluntariatul în cadrul proiectului „Terni Godi: Despre puterea de a visa” a fost una dintre cele mai plăcute experienţe. Ca mentor am avut şansa de a interacţiona cu o grupă de 20 de elevi de clasa a V-a şi a VI-a. Încă de la prima întâlnire cu aceştia, ne-am împrietenit destul de uşor, fapt pentru care lucrurile au decurs bine de-a lungul întâlnirilor.

La început am avut foarte multe emoţii deoarece nu mai lucrasem cu elevi de clasele V-VIII. A fost ceva cu totul nou pentru mine. Din fericire aceştia au fost foarte deschişi şi prietenoşi, lucru care m-a încurajat şi pe mine să mă apropii mai mult de ei. Mi-a fost destul de uşor să leg o relaţie de prietenie având în vedere că aceştia erau dornici să participe la cât mai multe activităţi extraşcolare. De-a lungul întâlnirilor lucrurile au decurs bine astfel că nu am avut probleme cu nici un elev. În mare parte aceştia erau receptivi şi cu fiecare lecţie încercam să fiu cât mai creativ pentru a le atrage atenţia. De cele mai multe ori acest lucru funcţiona, dar au fost întâlniri la care lucrurile nu au descurs tocmai cum voiam. Oboseala sau chiar plictiseala se simţeau, în special când vizionam un videoclip care, fie era prea lung şi nu mai se puteau concentra, fie nu-i atrăgea subiectul. Mi-a fost destul de greu la acele întâlniri având în vedere că erau foarte schimbători. Cel mai greu îmi era când trebuia să ridic tonul pentru a controla lucrurile. Aceasta era singura cale prin care puteam păstra liniştea. Din fericire, asta nu se întâmpla mereu, ci destul de rar când lucrurile începeau să-mi scape de sub control. De-a lungul proiectului, prin temele abordate, am observat care sunt interesele elevilor şi ce-i captivează pe ei cel mai mult. Astfel, una dintre temele abordate a fost istoria romilor, lecţie ce a decurs foarte bine. Elevii au acordat o atenţie mare, mai ales că erau foarte bine informaţi. „Un plus” pentru ei a fost faptul că li se predă limba romani şi despre cultura romă la şcoală. De asemenea, într-una dintre întâlnirile avute am mers la un liceu din oraş pentru ca aceştia să vadă cum este cu adevărat la liceu. Au rămas plăcut surprinşi să vadă câte oportunităţi poate oferi un liceu. Acest lucru a fost pentru ei o încurajare, mulţi dintre ei dorindu-şi să se înscrie pe viitor la liceu. Cred că aceste tipuri de activităţi au fost esenţiale pentru ei deoarece au făcut ceva nou, ceva care i-a impresionat, ceva ce nu fac în fiecare zi în timpul orelor de curs.

Pot spune că în urma acestor ore de mentorat, nu doar elevii au fost avantajaţi învăţând lucruri noi şi folositoare dezvoltării propriei personalităţi, ci şi eu, deoarece am învăţat multe lucruri şi mi-am descoperit calităţi noi. Am învăţat să cred mai mult în mine, să fiu mai curajos şi mai sigur pe mine atunci când vine vorba de organizare, responsabilitate sau punctualitate. Mi-am descoprit adevarătul potenţial ca mentor şi cred că pot face mult mai mult pentru grupurile minoritare care se confruntă cu diverse probleme. Prin „Terni Godi”, am văzut cu proprii ochi cu ce se confruntă copiii în ziua de azi, care sunt problemele lor şi de ce au ei cel mai mult nevoie. Am învăţat cât de important este să investeşti în aceşti copii, în generaţia ce urmează, cât de important este să le insuflăm valorile corecte după care să-şi croiască drumul în viaţă.

Acest proiect m-a ajutat să trec la un alt nivel, atât în dezvoltarea mea profesională, având posibilitatea de a învăţa lucruri cu totul noi, cât şi pe plan personal, dezvoltându-mi capacităţile şi însuşindu-mi altele noi.

Daniel Moldoveanu, agent multiplicator

13473729_1109935795738993_1800626150_n(2)

Be Sociable, Share!

Leave a Reply